Крок за кроком .
Зустрічі.
Робота з молодими вчителями
СЛ. №1 Система професійної підготовки молодого вчителя розпочинається в ту саму хвилину коли він переступив поріг школи. З цієї хвилини він вчитель. З чого розпочнеться його педагогічний шлях?
СЛ. №2
З простих речей
Довірливої бесіди
3 ким ?
1. Директором КЗШ
2. Заступником директора
3. Колегами
Мета бесід:
- З‘ясування інтересів, бажань , мрій та нахилів початківця
Результат бесід:
1. Молодий спеціаліст повинен відчути, що директор, його заступник, вчителі-колеги у будь-який момент готові надати щиру пораду та підтримку
Зустріч перша (від неї багато залежить)
Директор школи
Повинен випромінювати:
- доброзичливість;
- уважність;
- бажання прийти на допомогу молодому колезі.
Створити:
- атмосферу тепла і надійності, які направлені на зняття душевної напруги початківця
Надати:
- інформацію про школу;
- традиції педагогічного колективу;
Познайомити:
- зі Статутом закладу;
- Правилами внутрішньошкільного розпорядку;
Зустріч друга (повинна озброїти , а не залякати)
Заступник директора з НВР
Ознайомити початківця з:
- матеріально-технічною базою, методичною літературою, яка
знаходиться в навчальних кабінетах та шкільній бібліотеці;
- методичною базою шкільного методичного
кабінету;
- навчальним планами, програмами та пояснювальними записками до них для тих класів, у яких він буде викладати свій предмет за фахом;
- вимогами до календарного та поурочного планів;
Організувати і здійснити вручення на засіданні серпневої педагогічної ради молодому спеціалісту:
- бібліотечки методичної літератури;
- примірників дидактичного та роздаткового матеріалу;
- електронних посібників, до яких повинні увійти:
∙ наробки досвідчених вчителів даного закладу;
∙ пам’ятки, анкети, рекомендації щодо складання тематичних,
поурочних планів;
∙ структури та типології навчальних занять;
∙ методичні прийоми і форми роботи вчителя в урочний та в
позаурочний час;
∙ критеріїв оцінювання усних відповідей та письмових робіт з предмету
за його фахом;
∙ вимоги до ведення робочих зошитів та зошитів для контрольних робіт;
∙ рекомендації щодо організації та проведення роботи з обдарованими
учнями;
∙ рекомендації щодо організації та проведення підготовки школярів до
ДПА, та ЗНО.
Зустріч третя (надійне плече завжди поруч)
Колеги
(супроводжується непомітними для початківця настановами заступника директора з НВР)
- з колегами, які будуть працювати поруч з ним;
- вчителями - предметниками, які мають фах такий же як і вчитель- початківець;
- класними керівниками тих класів у яких початківець здійснюватиме навчальну діяльність;
Основною метою такої зустрічі є:
отримання необхідної стислої характеристики класів, у яких молодий педагог буде здійснювати навчальну діяльність
{ Висновок (запитання до аудиторії)
Відповіді на екран по після відповідей слухачів
Як ви гадаєте від чого залежить успішна педагогічна діяльність молодого фахівця ?}
- від його професійної підготовки та особистих якостей;
- від педагогічного колективу в який він потрапить;
- від умов, які будуть йому створенні;
- від методичної допомоги, яку йому надаватимуть для того, щоб він
міг розвивати творчі, організаторські, ініціативні якості в системі
підвищуючи свій професійний рівень.
Відступ
1.В основному випускники вищих педагогічних навчальних закладів отримують добру фахову підготовку з вибраного предмету, проте їм бракує знань і досвіду в питаннях методичної підготовки, тому головним завданням методичної роботи закладу стає створення необхідних умов для успішної адаптації молодого педагога, що є найголовнішим чинником у його становленні та розвитку креативності.
2. Надання вчасної допомоги у професійному становленні початкуючого вчителя залежить від адміністрації установи, досвідченого
вчителя - наставника, від ставлення до нього колег по роботі.
3. Тобто, педагогічний колектив – це друга школа молодого вчителя, школа формування його майстерності, творчої індивідуальності.
З такою підготовкою молодий спеціаліст повинен розпочати перший робочий навчальний день у школі, а саме зустріти 1 вересня.